torsdag 11 september 2008

death and all his friends.

Just nu är det så sjukt mycket att göra i skolan och det har bara gått några veckor. Jag blir galen, men jag antar att det bara är att jobba på. Hela tvåan kommer att vara pain...jag lovar. Idag hade jag fullt upp hela dagen, naturkunskap med redovisning, matte, franska 5, samhällskunskap och engelska. Nu är jag hemma, tänkte äta och plugga som vanligt. Haha usch vad deprimerande jag låter, men imorgon är det fredag och då händer förhoppningsvis något roligt. På lördag är det Kulturnatten här i Uppsala och då är det utgång som gäller, ingen sitter väl hemma och glor när typ hela Uppsala är ute och har roligt?!

Igår var jag nere på stan en sväng och köpte Coldplays senaste skiva, Viva la Vida or Death And All His Friends, måste ju komma i stämning nu innan konserten. Jag kan knappt fatta om exakt en vecka sitter jag i Globen och hör hur Chris Martin klämmer i på refrängen i Viva la Vida.

Ända sen skolan började har jag druckit mycket kaffe. Alldeles för mycket. Det blir så att om vi har korta raster, ja då går man till cafeterian och köper kaffe/choklad/chokladboll/godis.... Ja ni fattar. Måste sluta med det tror jag....

Idag hade vi förresten brandövning i skolan. Det började tjuta när vi hade rast på naturkunskapen i morse och sen var det bara för hela skolan att ta sig ut. Vi fick stå ute och frysa länge innan lärarna lyckats räkna in oss. När alla skulle in igen blev det fullsmockat vid ingångarna så det tog ett tag för oss att komma tillbaka till klassrummet eftersom naturkunskapsrummen är på högsta våningen i skolan. Men när vi väl kom upp dit sa läraren att det inte var någon idé att fortsätta lektionen så vi fick sluta!

Nu ska jag äta och plugga rättskunskap, det är faktiskt riktigt roligt!

Inga kommentarer: