måndag 15 september 2008

kulturnatten, bussresa och sovmorgon

Hej allihopa!
Idag har jag en lång och skön sovmorgon, börjar 12.35 med franska och sen rättskunskap, alltså bara två lektioner idag! Men innan jag går måste jag göra franskaläxan vi fick förra måndagen...

I fredags gjorde jag ingenting speciellt faktiskt, lite tråkigt kanske, men det var också väldigt väldigt skönt. I lördags däremot var det ju Kulturnatten i Uppsala och då blev det roligt! Jag mötte upp Rakel klockan fyra och vi gick runt och tittade på stan för att se vad som hände. Sen gick vi och fikade en lång stund och då kom Emelie och joinade oss. Efter det gick vi till Poetry Slam och det var både bra och dåligt... Iallafall så gick vi mest runt på stan och tittade på olika artister/eldshow/dans/musik och allt sånt. Ännu senare mötte vi upp Sabina och då var jag och Emelie tvugna att äta middag så vi delade på en pizza, mums höhö. Det var verkligen en jätterolig kväll, fler såna kvällar till Uppsala tack!

Igår var jag och min bror i Norrtälje hela dagen för att hälsa på några vänner. Tidigare har vi bara setts i Värmland, eftersom båda har sommarställe där, men nu bestämde vi oss för att träffas hemma hos dem. Det tar ju ändå bara en timme och tjugo minuter med buss. I Norrtälje var vi hemma i deras lägenhet, fikade på ett urmysigt café, gosade med deras hund, spelade kort och kollade på en film vi spelade in i somras. Jätteroligt!

Och just det, förlåt för bildtorkan. Nu när vår dator är frisk (!) lovar jag att det blir bättre uppdatering! Nu: frukost.

3 dagar kvar till Coldplay!

Inga kommentarer: