torsdag 6 november 2008

valvaka ftw!

Okey people! Vet ni vad jag gjorde natten mellan tisdag och onsdag? Jag valvakade! Haha, sjukt roligt var det, men herregud vad trött jag var i skolan dagen efter. Vi var iallafall hemma hos Sabina, hon hade fixat kladdkaka, ostbågar och ekologiska kakor. Vid halv tolv började Filip och Fredriks valvaka "Racet till Vita Huset" och ja, man kan säga att vi kollade på exakt hela. Filip och Fredrik sa att vi tittare kunde skicka in bilder om vi ville, och klart att vi gjorde det! Först tog vi ett x antal bilder med min kamera, sen kom problemet hur vi skulle föra över dem till datorn. Det hela slutade med att Tove och Emelie cyklade en bra bit hem till Emelie klockan fyra på natten/morgonen för att hämta en kamerasladd. Sen kunde vi skicka in bilden, och givetvis så kom den inte med... men roligt var det. Runt fem - halv sex stod det klart att USA:s näste president heter Barack Obama och det blev vi glada över. Vid sex - halv sju gick vi och la oss för att sen orka upp till skolan som började 9.20. Vi vaknade 8.50 och fick rätt bråttom kan man lugnt säga. Vi kom försent till lektionen men det gjorde inte så mycket. Sen hade vi håltimme i tre timmar och då gick jag hem för att sova. Jag ställer mobilen på alarm för att jag ska komma upp till lektionen, men vad händer? Jo, jag vaknar och klockan är halv fem. Lyckat Cecilia, verkligen lyckat! Jag var helt borta när jag vaknade, jag fattade ingenting haha. På dansen samma kväll var jag rätt död måste jag säga...


Idag hade jag matteprov, ekvationer och annat roligt (ehm...). Det gick faktiskt bra, bättre än jag trodde. Fast säker kan jag ju inte vara förrän vi får tillbaka proven. På engelskalektionen skulle vi få skriva klart våra små uppsatser vi började skriva på provet i tisdags. Provet var gjort som så att det var först en del med frågor på amerikansk historia och litteratur och sen en sista skrivdel. Vi fick tillbaka hela provet, vilket innebar att vi kunde ändra våra svar hur mycket vi ville. Jag hade som tur var inte så mycket att ändra, men ändå, lite kunde jag ju rätta till. Så det var sjukt bra, särskilt eftersom jag knappt hade pluggat till provet....!



Nu ska jag sova, godnatt!

Imorgon väntar en rätt lugn dag i skolan, två lektioner, klassfest på kvällen och sen helg! Fast efter helgen kommer MARDRÖMSVECKAN! Aaaah!

Inga kommentarer: