måndag 19 januari 2009

oh it's monday....again!

Grattis till mig, idag fyller jag 17 år och en vecka! Och herregud, jag måste ju göra om designen på bloggen, julen är ju över för längesen. Jaja, när jag har tid så får jag fixa det.

Jag sitter och är väldigt effektiv right now: Spotify, msn och choklad är vad jag har framför mig. Rätt nice, om det inte vore för det j**la matteprovet på torsdag. Jag har tänkt på det där att om man inte hade prov och läxor och bara kunde göra vad man ville på kvällarna, fatta skönt! Då kunde man sitta och äta choklad, titta på Desperate Housewives, lyssna på musik, bada, läsa och bara ha det mysigt. Men som det är nu blir skolan prioriterat, vilket betyder att alla andra saker som man helst av allt vill göra blir bortprioriterade.

Igår var Anna här, för första gången på det här året. Vi gick på stan, fikade, kollade upp boenden på Gotland (om allt går som det ska åker vi dit och steker en vecka i sommar!) och sist av allt gick vi på bio och såg Låt den rätte komma in. Jättebra var den, väldigt speciell, lite läskig och framförallt spännande. Skådespelarna var jättebra!

Idag var det schkola, hm, inget speciellt hände. Naturkunskap i datasalen (chill), äcklig lunch, rou de vélo, promenad till en skola för att göra reklam för Katte (lite lagom roligt sådär), tillbaka till Katte för en kvarts franskalektion då vi gjorde en obegriplig hörövning. Av två A4-sidor lyckades jag fylla i 3 ord, så bra gick det. Fy fan alltså. Sist av allt hade vi en lektion som vi inte behövde gå på, värt. Så nu sitter jag här. Måstemåstemåste räkna matte. Men det gör jag nog ikväll. Om jag orkar.

Jo, snön har ju kommit tillbaka i Uppsala. När den är som minst önskad. Nu vill jag ha vår, ingen ny vinter tack!

Inga kommentarer: