onsdag 23 april 2008

wednesday.

Åh, jag är så glad! Igår fick jag hem min nya kamera och den är helt underbar! Men jag har inte tagit något kort med den än, vilket ju låter väldigt konstigt och problemet är att jag inte vet VAD jag ska ta på. Första kortet måste ändå vara lite speciellt tycker jag, men jag tror inte jag orkar vänta länge till. På fredag kommer Anna och då ska vi fotografera tillsammans!

Idag är det Världsboksdagen och det uppmärksammades en del i skolan. Dagen började med franska 4 och då skulle vi skriva en kort sammanfattning av en bok vi läser just nu och det var inte helt lätt. Efter det hade vi svenska och eftersom min lärare fyller år idag så hade vi ordnat lite grejer åt henne och det var därför jag bakade en kladdkaka igår! Vi fikade, läste dikter och lyssnade på bokpresentationer. Sen hade vi engelska, lunch, matte och samhällskunskap och nu är jag hemma och måste vrålplugga till geografiprovet imorgon och senare ska jag på dans.





Igår när jag kom hem från skolan satt jag ute på balkongen och pluggade och jag kunde sitta ute till klockan sju utan att det blev kallt. Tyvärr kom det en humla och störde mig hela tiden, men det är bara ännu ett tecken på att det är vår. Klockan nio var det såklart Desperate Housewives som gällde och gud vilket bra avsnitt, och hemskt. Jag tänkte gå ut en kort stund innan det började för att fotografera, men jag hann tyvärr inte och efteråt var det för mörkt, plus att jag gjorde kladdkaka så jag funderar på och gå ut nu. Jag borde verkligen inte göra det men det är så svårt att låta bli när man har en sprillans ny kamera på rummet...

Puss!

Inga kommentarer: