måndag 1 juni 2009

DANCE!

Den här helgen har varit kanoners på alla sätt och vis! I fredags var det chill i skolan, tre lektioner och ingen var väl riktigt en "riktig" lektion om ni fattar vad jag menar. På svenskan spelade vi Bellman-sånger och fikade (!!), jordgubbar, godis, kakor, frukt, kex, mycket mycket gott! Sen hade jag dansgenrep, det gick dåligt första gången men bra andra. Sen stack jag hem till Tove för att lämna en tröja som hon skulle låna till en skiva på kvällen, men jag var bara hemma och tog det lugnt. Saturday, vaknade av strålande solsken och jag blev på toppenhumör! Runt tre kom Anna hem till mig och vi stack nästan på en gång ut på stan för att gå runt och sen åt vi lunch på bryggan (var annars?!). Fem skulle jag till dansen, för att byta om och sminka mig och fixa håret. Föreställningen började 18.30 men allt blev försenat så den slutade inte förrän runt tio, alltså en timme efter utsatt tid. Dansen gick väldigt bra, jag gjorde bara ett fel, men jag tror inte det märktes. Iallafall så hade jag och Anna planerat att äta sushi till middag, men eftersom dansen blev så försenad så hann sushistället stänga. Då tänkte vi gå till en pizzeria i närheten, men när vi kom dit visade det sig att de också hade stängt. Så vi letade runt en stund och tog till slut en annan mysig restaurand, dock lite dyrare men det gjorde inget för vi var sjukt hungrigr. det var väldigt gott, och vi satt ute i kortärmat till ungefär halv tolv, det är ett riktigt sommartecken! Tyvärr så hittade vi ingen Cookie dough på Ica så vi fick strunta i det :( När vi kom hem till mig satte vi oss på balkongen och drack och sen gjorde vi te och åt lax (eller iaf jag gjorde det...).

Idag var det minst lika varmt som igår, och det utnyttjade jag fullt ut. Direkt när jag hade vaknat tog jag på mig bikini och satte mig på balkongen i solskenet. Sen vaknade Anna och då gjorde vi frukost. Sen gick vi ut på stan igen för att leta presenter till våra kära mammor! Det gick superbra, och sen hade vi lite tid över åt att kolla på kläder och jag blev KÄR i världens finaste klänning som jag förhoppningsvis ska köpa imorgon!! Lite senare hade jag dansföreställning nr 2 och det gick jättebra! Åh vad jag älskar att dansa, i höst blir det nog två danser för min del tror jag!

Inga kommentarer: