torsdag 8 maj 2008

jeudi.

Godmorgon! Jag har nyss vaknat (!!), haha, börjar tio över ett idag. Ska nog äte frukost nu och sen skulle jag behöva plugga lite, men det lär inte bli av...hmpf. Dansen igår var rolig, vi övade och övade om och om igen på den kombinationen vi ska ha på föreställningen. Och igår var några av mina kompisar på en liten show med Björn Gustafsson himself, jag kan gissa att de kommer vara mer än glada i skolan idag. Men den 30 maj ska ju jag få se honom live!

Jag är väldigt glad att skolan snart är slut och att det snart är sommarlov. Jag kan inte fatta att det här året har gått så snabbt, vart tog tiden vägen? Jag har hunnit med jättemycket, men samtidigt känns de som om jag inte har hunnit med någonting alls. Jag kommer precis ihåg hur det var för ett år sen, då gick jag i nian och skulle snart börja gymnasiet. På sommaren var jag på konfirmationsläger och det var hur underbart som helst, men nu känns det som en evighet sedan. Jag önskar att jag kunde få uppleva några dagar igen, de dagar som var alldeles, alldeles speciella. Nu inser jag att jag bara har två år kvar i skolan, sen är jag fri och ska bestämma vad jag vill syssla med resten av livet. Och då är man vuxen. Stor. Får bestämma själv. Ibland slår det mig hur fort tiden går, att den går alldeles för fort, och om den fortsätter så här borde hela livet gå jättesnabbt och det vill man väl inte, eller? Nej, nu ska jag sluta flumma och gå och äta frukost istället. Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer: