torsdag 22 maj 2008

the sun is back!

Det är varmt igen! Solen är framme! Jag är så glad!

Just nu är jag hemma på lunchen/håltimmen. Vi har haft naturkunskap och vi var ute och promenerade på Linnéstigen, och ja, Uppsala är helt galen i Linné... vi tittade på fåglar och träd och sen fick vi fika, mmums, Astrid hade gjort gott kryddkaffe och jag hade med muffins som jag gjorde igår. Och sen var jag och Kim bara tvugna att köpa chocolate chip-cookies på Hemköp... Kvart över två ska jag ta bussen hem till min lärare för hela klassen är bjudna på fika hos henne, hoppas det blir trevligt. Om jag känner henne rätt kommer hon bjuda på en hel del saker kan jag gissa. Och efter det ska jag klippa mig, lite läskigt, haha. Jag vill jättegärna klippa mig men samtidigt inte, det är svårt. Men jag har övertalat mig själv om att jag måste klippa av en bit så att det blir lite nytt och fräscht.

Vet ni vad jag gjorde igår? När jag kom hem från dansen kollade jag på Champions League-finalen, den var ju så spännande. Jag tror att jag börjar bli lite besatt av fotboll, det är ju så roligt att titta på. Så därför ser jag fram emot EM i sommar...

Nej, nu måste jag fixa någon slags lunch och sen ska jag byta om för jag har på mig alldeles för varma kläder. Puss

Inga kommentarer: