lördag 17 maj 2008

rix fm-festivalen

Okej, nu tänkte jag berätta lite vad som hänt de senaste dagarna. I torsdags hade jag endast en lektion i skolan och den var minst sagt händelserik. Jag fick också tillbaka provet och jag fick VG, kändes så himla skönt med tanke på hur svårt det var. Men men, när skolan var slut gick jag ner till tågstationen och tog 15.09 tåget till Stockholm. När jag kom fram träffade jag Anna och vi gick direkt till Vapiano och åt. Det var jättefräscht och jättegott! När vi var klara gick vi bort till Kungsträdgården för att vänta på att Rix Fm-festivalen skulle börja. Vi väntade kanske i en halvtimme och det var rätt kallt kan jag lugnt säga och det är säkert därför jag hostar och nyser som en galning just nu. Klockan sju började det och första numret var två random personer som sjöng lite Justin Timeberlake-låtar och lita annat. Det var inte så jätteroligt kanske med tanke på att alla bara väntade på artisterna. Först ut av artisterna var Amy Diamond, sen E.M.D, Patrik Isaksson, Måns Zelmerlöw, Kate Ryan, BWO, Ola Svensson, Jason Mraz, Sanna Nielsen, Linda Bengtzing och till sist den hemliga gästen som var Magnus Uggla! Konferencierer var Roger, Titti och Gert från RixMorronZoo. Kvällens höjdpunkter var utan tvekan Jason Mraz och Kate Ryan, men det var faktiskt väldigt roligt att höra vissa artister live, även om de inte är mina favoriter. En annan rolig sak var att på en balkong på taket i ett hus bredvid Kungsan så stod det en kvinna som dansade till varenda låt, och hon dansade så roligt att jag och Anna fick världens skrattanfall, haha. När festivalen var slut tog vi pendeltåget hem till Anna. Vi åt lite och satt vid datorn och sen sov vi. Tyvärr var jag tvungen att åka hem rätt tidigt på igår för att vi skulle ha klasspicknick i Stadsparken och så ville jag träffa min syster som var här och hälsade på. Picknicken blev lyckad, även om det var kallt ute. Vi spelade fotboll, kubb och lekte en del lekar och åt en massa såklart! Glömde säga att på vägen till Stadsparken gick jag förbi Forumtorget där Adam Tensta spelade, jag gillar hans låt "My Cool". På kvällen var jag bara hemma och tog det lugnt och åt massa Cookie Dough-glass från Häagen-Dazs, mums säger jag bara, min favorit! Kollade även en stund på semifinalen i ishockey, det var spännande även om Sverige förlorade.

Idag har jag sovit länge, till strax efter ett. Har inga speciella planer faktiskt vad jag ska göra idag, men det är rätt skönt. Ska nog kolla på tv och så ikväll och prata med Anna, hon åker ju till Rom på måndag. Jag skulle också vilja åka ifrån det här jobbiga vädret NU, fast om sju veckor åker jag till Frankrike!





























Inga kommentarer: