måndag 5 maj 2008

I'm back!

Oj oj oj,nu var det väldigt länge sen jag skrev, har varit borta några dagar och så har jag inte haft tid. Men nu kommer en hel sammanfattning av vad jag har gjort de senaste dagarna:

Onsdag, Valborg: Dagen började med forsränningen och det var lite av en besvikelse. Vi såg knappt några båtar och de vi väl såg var sönder, tyvärr. Men med trevliga människor omkring blev det mysigt ändå. Sen gick vi och handlade lunch för att sen äta i Engelska parken. Det blev Donken, haha. Picknicken var mys och det var sjukt så många personer jag träffade där, roligt roligt. Vi kollade också på gosskören (haha) som sjöng lite fina vårsånger i parken. När vi hade varit där ett tag gick vi runt på stan lite, sen mötte jag upp Kim och vi gick till Ica och köpte kakor och cider. Vi tänkte sätta oss i Stadsparken, men det var fullsmockat med människor där så vi gick till Ekonomikumparken och satte oss där istället. Det var jätteroligt och jättemysigt och jag älskar Valborg i Uppsala!

Torsdag & fredag: Åkte till Stockholm för att bo hos Anna. Tågresan var dryg som vanligt men när jag kom fram var det mys. Vi gick promenader med hundarna, åt massa god mat och massa onyttiga saker, fotograferade och kollade på tv. En kort sväng till Stinsen hann vi också med (ett stort köpcentrum i Sollentuna), och jag hittade äntligen ett skärp som jag letat efter i Uppsala på ginatricot.

Lördag: Jag åkte hem tidigt på morgonen för att gå på avresemöte inför språkresan. Det var rätt bra och jag fick vissa saker mer klara för mig. Sen gick jag och mamma ner på stan och handlade mat och då hann jag in en sväng på ginatricot för att köpa pilotglasögonen som jag tittat så länge på, och på Vila där jag köpte jeansshorts och ett linne. På kvällen var jag hemma en stund hos Sigrid, vi åt massa gott och hyrde film. Trångt i Kistan blev det, den var väldigt rolig, haha!

Söndag: Jag sov länge länge och sen vet jag inte riktigt vad jag gjorde, tiden bara gick. Klockan 16 var jag iallafall på spex som min syster var med i, det var jättebra! Hon hade tyvärr brutit armen men det gick bra ändå. På kvällen pluggade jag och sen var helgen slut.

Idag var det dags för skola igen. Jag hade matte, engelska, franska och idrott. På franskan skrev vi ungefär som en sammanfattning av en bok vi läser och det var rätt svårt. Men det värsta av allt var idrotten, vi hade cooper-test, bara ordet är hemskt. Usch! Det var varmt ute och vi hade precis ätit lunch, vilket betyder att jag hade håll under hela sträckan. Vi sprang 2 kilometer. När jag var klar cyklade jag hem fort som bara den och duschade och nu sitter jag här!


Så, det var min helg! Nu ska jag äta!

Inga kommentarer: