måndag 12 maj 2008

måndag.

Okej, nu har jag inte skrivit sen i torsdags, så därför tänkte jag göra en liten sammanfattning av helgen. Here it goes:

Fredag: Kort dag i skolan, bara två lektioner. Sen gick jag ut på bryggan med några kompisar och vi låg och stekte i solen, vädret var ju helt fantastiskt. Det skulle lätt kunnat varit i typ Grekland, och det är inte helt fel när vi bor i lilla kalla (?) Sverige... Senare mötte jag upp Anna som var i Uppsala och vi gick till Ica och köpte mat och andra onyttigheter för 125 spänn, haha, mums! Baguette, ost, godis, kakor, muffins, bananer...yes you name it! Vi gick till Stadsparken och satte oss där och det var helt underbart! I några timmar satt vi där och myste i solen, och sen gick jag till stationen för att lämna av Anna. Lätt bästa dagen på väldigt länge <3

Lördag: Jag sov länge, nästan för länge och sen gick jag ner på stan och inhandlade ett par shorts och svarta leggings. Resten av dagen satt jag på balkongen och pluggade, det var mys. Klockan åtta skulle jag till Universitetsparken för att chilla med lite folk, så jag gick in dit och ja, det blev en väldigt, väldigt lyckad kväll. Jag var ute i shorts (okej, jag hade leggings under, men ändå) till klockan halv två på natten utan att frysa, förstår ni vad härligt?! Vi grillade marshmallows, mums! Ett tag var vi kanske 30 personer i parken och jag träffade jättemånga härliga människor, fler sådana kvällar tack!

Söndag: Sov länge idag med och sen åkte jag och mami till Sthlm för att gå på Annas konstutställning, jättefint! Du är så duktig! Var också tvungen att göra mitt speech på engelskan och jag skrev om OS i Kina, blev väldigt bra faktiskt. Resten av dagen åt vi mat, fikade och flummade runt som vi alltid gör, haha!

Well, well, vad har jag gjort idag då? Jo, idrotten var inställd, vilket var både bra och dåligt. Bra för att jag får tid att plugga, dåligt för att jag var jättesugen på att spela fotboll (som vi skulle göra). Annars var dagen rätt lugn, matte, franska och engelska och mitt speech blev jättebra, så det var skönt. Nu måste jag plugga sam sam sam sam, har prov i nationalekonomi på onsdag. Puss!

Inga kommentarer: