tisdag 13 maj 2008

tisdag.


Nej, det var kallt idag också! Jag som hade vant mig vid att gå tunnklädd varje dag och använda solglasögon, jag vill ha mer sol! Typiskt Sverige att vi bara får några fina dagar och sen ska det komma in massa kalla vindar som förstör. Och Anna ska åka till Rom på måndag, jag är lite avundsjuk måste jag erkänna. Fast jag ska absolut inte klaga, jag åker ju till Frankrike om inte alltför lång tid. Jag bjuder iallafall på en bild från när det var fint väder i fredags!


Idag hade jag och alla andra ettor i Sverige nationellt prov i matte A, jiho! Matten är inte riktigt min bästa vän kan jag säga, så jag hade inte direkt sett fram emot det här provet. När jag satt där och skrev kändes det bra, jag tyckte jag kom på några smarta lösningar osv, men sen när jag lämnat in provet och kommer ut till resten av klassen får jag veta att jag hade fel på en uppgift, den uppgiften som jag var så säker på. Åh, jag blir så arg, jag skulle ha svarat Jakob istället för Christer, attans... Nej, jag ska vara glad att provet är gjort och så ska jag se fram emot nästa prov som är imorgon, nämligen prov i samhällsekonomi, jippie!


Jag hade inte en enda vanlig lektion idag, och det var skönt. På morgonen var det prov och sen hade vi håltimme tills vi skulle lyssna på Margot Wallström som var i skolan och pratade. Det var riktigt intressant faktiskt. Nu ska jag äta och plugga och sen plugga och efter det plugga och om jag får tid ska jag se på Desperate Housewives, det är ju så spännande!

Inga kommentarer: